Εικόνα

Υπέρτατος Αντικατροπτισμός

Στιγμές Αυτοσυγκέντωσης (Παύση)

oak-treeReflection

Βελανιδιά που αντικατροπτίζεται

Η ροή των σκέψεων στο νου ποτέ δεν τελειώνει. Μπορούμε να τις απομακρύνουμε αντικαθιστώντας τη με σκέψεις θετικού περιεχομένου. Αν συγκεντωθούμε μερικά λεπτά πριν πράξουμε κάτι αυτό γίνεται ευκολώτερα. Ο νους καταπιάνεται με αυτό στο οποίο κάθε φορά είμαστε συγκεντρωμένοι. Αν γνωρίζουμε πως μπορούμε να συγκεντρωνόμαστε αρκετές φορές τη μέρα σε ένα θέμα, τότε θα μπορούμε να το κάνουμε αυτό για ότιδήποτε προκύπτει. Αυτό που μοιάζει προβληματικό μπαίνει στην άκρη για αργότερα.
Μπορούμε να επικεντρωνόμαστε κάθε φορά σε ότιδήποτε: Με κάθε άνθρωπο που συναντάμε δια ζώσης, στο τηλέφωνο. Ιεραρχούμε αυτά που έχουμε να κάνουμε δίνοντας ένα κενό διάστημα συγκέντρωσης ανάμεσα, για ένα σνακ ή ένα φρούτο προσέχοντας τη γεύση του και τίποτε άλλο, καθώς επίσης, μια ανάπαυλα για βαθύ διαλογισμό κατά το μέσον της μέρας.

Η συγκέντρωση δεν απαιτεί παρά λίγες στιγμές εντατικής προσοχής μέσα σε απόλυτη ησυχία. Είναι η εστίαση στον αντικατροπτισμό του βαθύτερου εαυτού.

The flow of thoughts through our mind is never-ending. We have freewill to dwell on thoughts as they arrive, or let go of them by replacing with thoughts of our choice such as positive affirmations, prayers, or other uplifting thoughts. So, if using an affirmation to replace a negative thought pattern, by all means do it.

If we integrate insight gained during a few minutes of reflection before taking action, don’t we can get the job done more efficiently? This applies to wherever we are at the time: work, school, play, traveling or anywhere.

For example, if you are concentrating on adding a column of figures you will probably be focused on that. Our mind dwells on what we are concentrated on in the moment. If you need to concentrate on a worldly matter, concentrate on it fully at that moment. We need to regulate our time so that we meet worldly obligations, while simultaneously maintaining peace of mind.

If you know you will have a chance to reflect for several set periods during the day, you might then be able to concentrate on your workplace or school obligations of the moment more easily, knowing that later you can reflect on a troublesome issue.

Some ways to reflect and meditate during the day include: Be kind and caring with each person, whether on the phone, email, or in person , which is meditation in action. Prioritize tasks for the month, week, and day, making a very broad outline with lots of between time for the unexpected. Lie down in a deep relaxation meditation during part of the lunch hour. Stand and stretch every couple of hours during the day. Take a one minute mental break occasionally, by eating a piece of fruit or some nuts, while thinking about the taste of the food, and not the project / problem at hand, for your health and as a distraction, both.

These hints give you an idea of the different ways you can take time to reflect during the day, giving yourself just the break you may need from the problem at hand to find a best solution to issues. Reflection need not take hours; a few minutes of quiet can give new and useful ideas time to surface to your conscious mind.
bellaonline.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s